Krovinių draudimas

Krovinių draudimas – draudimo rūšis, kai transporto priemone vežami kroviniai apdraudžiami nuo sugadinimo, sunaikinimo ir vagystės transportavimo metu. Krovinių draudimo apsauga įsigalioja nuo to momento, kai apdrausti kroviniai išgabenami draudimo sutartyje nurodytam vežimui iš tos vietos, kurioje jie buvo iki tol saugomi, ir nustoja galioti, kai tik kroviniai pristatomi ir iškraunami paskirties vietoje, nurodytoje krovinių draudimo sutartyje. Krovinių draudimo apsauga galioja tarpinio sandėliavimo metu. Standartiškai gabenant žemės transportu, vežėjo atsakomybę reglamentuoja CMR konvencija, priimta 1956 m., Ženevoje. Vežėjo atsakomybė, kitaip vadinama CMR draudimu, ribojama už bruto kilogramą 8,33 SDR* - kurio indeksą nustato Tarptautinis valiutos fondas. Retai, tačiau pasitaiko atveju kai dėl tam tikrų sąlygų, pvz. gamtos stichijų, krovinys būna pažeidžiamas ar prarandamas, todėl verta apsvarstyti krovinio nuo visų rizikų draudimo galimybe.

Kodėl verta drausti krovinius?

  • Įsigiję krovinių draudimo apsaugą, iki minimumo sumažinsite jums tenkančią riziką
  • Draudikas apmoka papildomas išlaidas, atsiradusias žalos atveju, susijusias su krovinio gelbėjimu, papildomu sandėliavimu ar perkrovimu
  • Žalos atveju išvengsite galimų finansinių nuostolių ir ginčų su verslo partneriais ir vežėjais

Kiek kainuos mano krovinio draudimas?

Pasinaudoję skaičiuokle nurodykite krovinio vertę ir sužinokite preliminarią draudimo kainą:

Krovinio vertė (€):

Dažniausiai užduodami klausimai

Krovinių draudimo apsauga galioja pilna krovinio verte.

Be to, draudikas apmoka papildomas išlaidas, atsiradusias žalos atveju, susijusias su krovinio gelbėjimu, papildomu sandėliavimu ar perkrovimu.

Nedraudžiant krovinių draudimu, galioja tik standartinė vežėjų ir ekspeditorių atsakomybė, kuri yra apribota.

Gabenant žemės transportu, vežėjo atsakomybę reglamentuoja CMR konvencija, priimta 1956 m., Ženevoje. Vežėjo atsakomybė, kitaip vadinama CMR draudimu, ribojama   8,33 SDR už bruto kilogramą.

Gabenant oro transportu, vežėjo atsakomybę reglamentuoja 1929 m. Varšuvos konvencija.Vežėjo atsakomybė, kitaip vadinama oro važtaraščio draudimu, ribojama 17   SDR už kiekvieną bruto kilogramą.  

Gabenant jūrų transportu, vežėjo atsakomybę reglamentuoja 1968 m. Hagos-Visbio taisyklės. Vežėjo atsakomybė, kitaip vadinama Bill of Lading draudimu, ribojama 2 SDR   už bruto kg, arba 666,67 SDR už konteinerį.

Jums pageidaujant, palankiomis sąlygomis apdrausime kiekvieną gabenamą krovinį. Jokių papildomų rūpesčių!

Krovinių draudimo apsauga įsigalioja nuo to momento, kai apdrausti kroviniai išgabenami draudimo sutartyje nurodytam vežimui iš tos vietos, kurioje jie buvo iki tol saugomi, ir nustoja galioti, kai tik kroviniai pristatomi ir iškraunami paskirties vietoje, nurodytoje krovinių draudimo sutartyje.

Jei krovinys yra abejotinos būklės, priimant krovinį būtina įrašyti pastabas važtaraščiuose bei kituose priėmimo dokumentuose.

Jei trūksta dalies krovinio, nedelsiant pareikšti pretenziją krovinio vežėjui.

Jei žala kroviniui buvo nepastebima priimant krovinį, raštu per 3 dienas nuo pristatymo pareikšti pretenziją krovinio vežėjui.

Gabenant krovinius, vibracijos ir apkrovos yra neišvengiamos. Krovinio saugumas priklauso nuo pakuotės tvirtumo.

Tinkamas pakavimas – apsaugo siuntos turinį nuo įprastinių transportavimo pavojų bei užtikrina, kad transportuojama siunta nepakenks kitoms siuntoms.

  1. Kai dėžės yra standžios, pageidautina naujos.
  2. Kai pakuotė yra pakankamai stipri išlaikyti savo turinį ir kitų pakuočių svorį, kurios bus kraunamos ant jos.
  3. Kai įdėjus daiktą į dėžę, tuščia erdvė užpildoma pakavimo medžiaga ir neleidžiančia daiktui judėti.
  4. Kai trapūs ar dužūs daiktai pakuojami kiekvienas atskirai taip, kad nesiliestų prie dėžutės dugno ir šonų.
  5. Kai yra naudojamos tinkamos pakavimo medžiagos: pūslelinė plėvelė, putplastis, gofruotas kartonas, vata, drožlės, medžiaga, specialios fiksuojamosios putos ir pan., kad daiktai būtų stabilūs.
  6. Kai naudojama tvirta lipni juosta.
  7. Kai ritinio ar vamzdžio pavidalo siuntos turi vidinį ašinį įdėklą, kad būtų išvengta galimų siuntos pažeidimų.
  8. Kai korpusiniai baldai (komodos, spintos, lovos) yra išrinkti į atskiras dalis, kurios tinkamai supakuotos į atskiras pakuotes, užpildytos pakavimo   medžiaga.
  9. Kai didesnės siuntos (įrenginiai ir pan.) yra sutvirtintos palaikančia rėmo konstrukcija, kuri užpildyta apsaugančiomis pakavimo   medžiagomis (putplasčiu ar pan.).
  1. Jei pakuotės sukrautos ant padėklo neatlaiko viršuje esančių pakuočių statinio spaudimo. 
  2. Jei lipni juosta atsiklijuoja ir siuntos turinys tampa prieinamas.
  3. Jei išorinis pakavimas neatlaiko įstrižinio kritimo iš 80–90 cm aukščio.
  4. Jei iš taros su skysčiu transportuojant savaime pradeda tekėti skystis.
  5. Jei dangteliai nukrenta nuo kibirų, skardinių ir pan..
  6. Jei trapūs daiktai gabenami netinkamai sudėti.
  7. Jei pakuotės sukrautos ant padėklo taip, kad transportuojant praranda vertikalią stovėjimo padėtį, nuvirsta nuo padėklo.
  8. Jei didelės siuntos pateikiamos be padėklų ar be papildomos apsauginės pakavimo medžiagos (putplasčio ar pan.), užpildančios palaikančią rėmo konstrukciją.
  9. Jei išorinė didelių siuntų pakuotė neapsaugo nuo sugadinimo kraunant, transportuojant (pateikiama supakuota ne gamyklinėje pakuotėje, be pakuotės, apvyniota tik plėvele ir pan.)

Tarptautinis gabenimas? Muitinės paslaugos? Krovinių distribucija?

Parinksime dalinių krovinių logistikos sprendimą pagal Jūsų specifinius poreikius.

Darbo valandomis į užklausas atsakome operatyviai, dažniausiai per 1 valandą.

Dovilė Zabarskaitė

Easting pardavimų vadovė